W onlajnie może być naprawdę fajnie!

W onlajnie może być naprawdę fajnie!

Nauka zdalna to dla większości z nas nowość. Nie każdy wierzy, że lekcje przez internet mają sens i nie każdy chce „chodzić” do e-szkoły. Obecnie nie bardzo mamy jednak wybór. W przypadku zajęć dodatkowych, niektórzy niestety rozważają przerwę na czas „onlajnu” – my natomiast bardzo Was zachęcamy, abyście dali szansę wirtualnej Papudze i przekonali się, że w onlajnie może być naprawdę fajnie! 

 

 

Jak wyglądają lekcje online w Papudze?

W wirtualnej klasie dzieci mogą pracować indywidualnie z lektorem lub w grupie z 5-6 kolegami i koleżankami. Wszyscy widzą się i słyszą. Na ekranach widać podglądy z kamerek, prezentację multimedialną, tablicę, z której uczniowie mogą korzystać, chat dla piszących, filmiki i wszystko to, co udostępni lektor np.: plansze do gier, ilustracje, teksty, rebusy i zagadki… Uczniowie otrzymują linki do gier, quizów i ćwiczeń interaktywnych, a na tablicy mogą pisać, rysować i kolorować, zaznaczać, łączyć i wykonywać inne zadania językowe. Ćwiczenia komunikacyjne robimy czasami wszyscy razem, a niekiedy w podgrupach lub w parach, bo lektor może utworzyć specjalne pokoje do dyskusji i dialogów. Możemy też robić wspólne notatki. Na kursach podręcznikowych każdy ma swoją książkę w wersji papierowej przed sobą, ale widać ją również na ekranie, gdzie lektor wykonuje zadania, aby nikt się nie zgubił i każdy mógł sprawdzić swoje odpowiedzi. Zajęcia urozmaicamy interaktywnymi gadżetami, gramy w gry internetowe i teleturnieje. Uczniowie często proponują swoje ulubione gry i zabawy językowe, „zamawiają” ćwiczenia do piosenek obcojęzycznych, a także sami wymyślają zadania dla grupy. Mamy nawet sposób na prace plastyczne i projekty – wystarczy, że umówimy się i wszystko przyszykujemy sobie na kolejną lekcję, a potem razem zrobimy. Mimo odległości i dzielącego nas szklanego ekranu, stawiamy na komunikację i dobrą zabawę, bo nauka ma być przyjemnością!

 

 

Nie taki onlajn straszny, jak go malują 😉

Wiadomo, że do nauki zdalnej trzeba się przyzwyczaić, poznać platformę do zajęć i nauczyć się kilku nowych zasad współpracy, dzięki którym poczujemy się komfortowo i będziemy wiedzieli co robić. Jednak z każdymi kolejnymi zajęciami jest coraz łatwiej z obsługą komputera i coraz fajniej, bo pojawiają się nowe aktywności językowe, ciekawsze i bardziej angażujące, w których uczniowie już potrafią uczestniczyć. Warto przypominać dzieciom, że zawsze mogą poprosić lektora o pomoc i powiedzieć, że czegoś nie rozumieją lub nie potrafią zrobić. Z czasem nawet najmłodsi uczniowie będą coraz sprawniej funkcjonować w wirtualnej rzeczywistości, a nauka języka przez internet będzie dla nich ekscytującą przygodą. My ze swojej strony zapewniamy, że dołożymy wszelkich starań, aby czas spędzony przed komputerem był w pełni wartościowy, a zajęcia online równie fajne jak te stacjonarne.

 

Oto kilka super rzeczy, które udało nam się ostatnio zrobić na lekcjach online: 

👍 zagraliśmy w Koło fortuny i Milionerów

👍 uczestniczyliśmy w lekcji z naszymi zwierzakami domowymi

👍 dowiedzieliśmy się, że lisy i zające polarne zimą są białe, ale latem brązowe, a niedźwiedzie polarne mają czarną skórę

👍 pracowaliśmy z mapą, przygotowując się do zwiedzania zagranicznych miast i miasteczek

👍 podglądaliśmy różne zakątki świata, dzięki satelitom krążącym wokół Ziemi

👍 opracowaliśmy przepis na przepyszną gorącą czekoladę i wymieniliśmy się pomysłami na smaczne i zdrowe przekąski

👍 uczyliśmy się gramatyki z piosenkami Eda Sheerana i Shawna Mendesa

👍 sprawdziliśmy, czy to prawda, że sałatę można uprawiać na półkach

👍 testowaliśmy nasz wzrok wypatrując zakamuflowane „copycats” (rośliny i zwierzęta, które upodabniają się do swojego otoczenia)

👍 wydostaliśmy się z egipskiego escape room’u

Zachęcamy Was gorąco, abyście dali szansę edukacji zdalnej i nie traktowali jej jako nieprzyjemnego obowiązku, ale raczej jako ekscytującą nowość i szansę na rozwój. Obiecujemy Wam, że papugowe zajęcia online będą ciekawe i angażujące, a dzieci nie będą biernie siedzieć przed ekranem komputera, ale aktywnie uczestniczyć w różnorodnych ćwiczeniach językowych, rozwijając się i zdobywając nowe umiejętności komunikacyjne i… komputerowe! 

AUTOR: Barbara Dudziak-Czajkowska

Więcej wpisów