Dzieci w Papudze zaczynają swoją przygodę z językiem angielskim już od najmłodszych lat na zajęciach adaptacyjnych, prowadzonych przez specjalnie wybranych dla tej grupy wiekowej lektorów, którym nie brakuje pomysłów na wesołe zabawy w języku angielskim. Jak wyglądają takie zajęcia? Przeczytajcie sami!

CZAS
Zajęcia dla naszych najmłodszych Papugowiczów trwają 45 minut. Bierzemy pod uwagę krótszy czas skupienia uwagi maluszków, dlatego często zmieniamy aktywności, przeplatając zabawy na dywanie z zabawami ruchowymi oraz stosując przerywniki w postaci piosenek z pokazywaniem. Dzięki temu nasze dzieci są cały czas zaangażowane, a 45 minut mija bardzo szybko.

RYTUAŁY KLASOWE
Piosenka powitalna, przywitanie z pacynką, tajemnicze pudełko z materiałami potrzebnymi do zajęć, piosenka do sprzątania, bańki mydlane na pożegnanie i wiele innych elementów, które pojawiają się na każdych zajęciach, dają naszym dzieciom poczucie bezpieczeństwa. Nawet jeśli temat zajęć jest nowy, to struktura zajęć jest dzieciom znana, przez co czują się pewniej i chętnie biorą w nich udział.

ZANURZENIE W JĘZYKU
Na zajęciach nasi lektorzy używają wyłącznie języka angielskiego, dzięki czemu dzieci oswajają się z brzmieniem języka i bardzo szybko uczą się reagować na polecenia lektora. Aby nasi najmłodsi uczniowie nas zrozumieli, używamy wielu obrazków, rekwizytów, gestów oraz mimiki, sami bawimy się w prowadzone przez nas zabawy, skłaniając dzieci do naśladowania.

SŁOWNICTWO
Naukę angielskiego w Papudze zaczynamy od najprostszego słownictwa z najbliższego otoczenia dziecka. Są to na przykład kolory, zabawki, ubrania, części ciała, zwierzęta czy owoce. Ilość słówek wprowadzanych na zajęciach jest dostosowana do możliwości dzieci, a rodzice dostają od nas plany pracy oraz propozycje, jak wplatać język angielski w życie codzienne, by pomiędzy zajęciami dzieci również miały z nim kontakt.

TANIEC I RUCH
Wiemy, że nasze dzieci mają niewyczerpane pokłady energii oraz dużą potrzebę ruchu. Nie oczekujemy, że dzieci spędzą 45 minut siedząc na dywanie, zamiast tego wykorzystujemy ich energię do aktywności ruchowych połączonych z językiem. Dzięki temu nasi uczniowie przyswajają język całym ciałem, a ich zaangażowanie wzrasta. Wybór piosenek ruchowych jest bardzo duży, chętnie korzystamy z tych sprawdzonych, ale szukamy również nowości. Dzieci bardzo szybko zaczynają rozpoznawać piosenki i często już po pierwszych kilku dźwiękach doskonale wiedzą co robić i chętnie powtarzają znane sekwencje ruchów.

PROJEKTY PLASTYCZNE
Nasze zajęcia adaptacyjne są zajęciami ogólnorozwojowymi, co oznacza, że poza kompetencjami językowymi dzieci rozwijają również inne równie ważne umiejętności, np. motorykę małą. Nie boimy się wybrudzić z dziećmi, nie straszne nam jest lepienie z plasteliny, malowanie paluszkami, przyklejanie. Nasze projekty plastyczne są związane z tematem zajęć i staramy się, by po stworzeniu ich przez dzieci, przydały się do powtórki materiału w domu.

ANGAŻOWANIE WSZYSTKICH ZMYSŁÓW
Z racji tego, że informacje przetwarzane za pomocą więcej niż jednego zmysłu są lepiej zrozumiane i zapamiętane, staramy się angażować nie tylko słuch i wzrok dzieci, ale również węch, dotyk, a nawet smak. Poszukiwanie obrazków w ryżu czy makaronie, rozpoznawanie kształtów po dotyku, owoców po zapachu, to tylko kilka możliwości na wielozmysłowe uczenie się języka, które angażuje większą część mózgu malucha.

GADŻETY
Podstawowym materiałem na naszych zajęciach są karty obrazkowe, jednak by urozmaicić pracę z nimi, korzystamy z kolorowych gadżetów. Łapki na muchy do pokazywania słówek, kręgle z naklejonymi obrazkami, kolorowe piłeczki i inne rekwizyty, powodują, że dzieci świetnie się bawią, przy okazji ucząc się nowych słówek i struktur.

Drogi rodzicu, jeśli miałeś wątpliwości co do tego, czy zajęcia z angielskiego dla maluszków mają sens, to mam nadzieję, że dzięki temu artykułowi dowiedziałeś się, jaki jest nasz Papugowy pomysł na tę grupę wiekową.

Aleksandra Dmowska-Łakomy
Mentorka Papugi