O nas
Co nas wyróżnia? To proste – Papugę tworzy zespół entuzjastycznych lektorów, którym praca z dziećmi sprawia ogromną frajdę. To dzięki nim powstają nieszablonowe scenariusze zajęć, często wykorzystujące zainteresowania dzieci i samych lektorów.
Jest wśród nas m.in. zawodniczka profesjonalnej grupy kolarskiej MTB, filolożka zajmująca się w wolnych chwilach rękodziełem, piosenkarka z własną płytą na koncie, główna rozgrywająca ogólnopolskiej drużyny quidditcha, uzdolniona plastycznie harcerka i kilka poliglotek, dla których 3 języki nadal mało.
Pięciu lektorów pochodzi spoza Polski, a trzy lektorki mają mężów obcokrajowców i na co dzień w domu rozmawiają w innym języku niż po polsku. Cała ekipa ma w sumie prawie 20 własnych dzieci, na których nieustannie sprawdzamy nowinki metodyczne.

Nasi lektorzy

Przechodzą wymagający, kilkuetapowy proces rekrutacyjny.

Regularnie odbywają szkolenia metodyczne w Papudze.

Mają wykształcenie kierunkowe lub staże za granicą i doświadczenie w pracy z dziećmi w każdym wieku.

Regularnie uczestniczą w szkoleniach i konferencjach branżowych.
To my uczymy w Papudze – poznajmy się!

Adriana Niedbała – założycielka Papugi
Papuga to spełnianie jej marzeń o szkole, do której dzieciaki będą pędzić z uśmiechem. Pamięta swoich pierwszych uczniów i emocje związane z początkiem Papugi. Trzyma w szkole swoje kapcie domowe, podobnie jak niektóre dzieciaki.
- Chciałam stworzyć szkołę inną niż wszystkie, wspólnie z dziećmi. I zrobiliśmy to razem.
- Papuga to miejsce, w którym dzieci mają być sobą. Mogą uczyć się, badać, eksperymentować. Tutaj popełnianie błędów jest naturalnym i twórczym elementem nauki.
- Ważna jest dla mnie przyjazna relacja między lektorami i dziećmi.

Basia Dudziak-Czajkowska
Czuwa nad metodą Papugi, bo jest przekonana, że jest ona nie tylko sposobem nauczania języków obcych, ale również podejściem do Dziecka, wsłuchiwaniem się w jego potrzeby, otwartością na jego pomysły, zaproszeniem do współpracy.
- W Papudze jestem w swoim żywiole – zawsze w akcji, w kontakcie z ludźmi, nieustannie w drodze ku nowej przygodzie. Robię to, co lubię i kocham to, co robię!
- Śmiech jest dla mnie reakcją bezwarunkową na przeróżne sytuacje życiowe. Bliskie jest mi angielskie powiedzenie: “Każdy uśmiecha się w tym samym języku”.
- W wolnym czasie odkrywam świat z ciekawskim synkiem Frankiem i jeżdżę konno. Uwielbiam książki, seriale amerykańskie, gry planszowe, karciane… wszystkie! Wiele z nich sama wymyśliłam 😉

Aleksandra Marchwian
Jako metodyk godzinami przeczesuje źródła i wyszukuje nowinki metodyczne, ciekawostki językowe i najlepsze materiały dydaktyczne.
- Trafiłam do Papugi 5 lat temu, kiedy szkoła szukała lektorów. Teraz pomagam ją tworzyć i Papuga stała się częścią mnie.
- Z wykształcenia jestem tłumaczem i trenerem pływania oraz instruktorem nart i snowboardu, a z wyboru wariatem, kucharzem i podróżnikiem.
- Gdybym miała być postacią fikcyjna to byłabym połączeniem Wonder Woman i Sherlocka Holmesa z domieszką Garfielda.
- Lubię pracować na wysokich obrotach, a nauka jest dla mnie sposobem na rozgrzanie umysłu.

Joanna Patyk-Taous
Twierdzi, że na zajęciach za dużo i za głośno śpiewa. Uwielbia się śmiać, bo śmiech dotlenia mózg, a radośni uczniowie lepiej zapamiętują.
- Brałam udział w powstawaniu metody Papugi i nadal ją rozwijam jako mentor lektorów. Doskonale wpisuje się w nią mój styl nauczania.
- Jestem w Papudze, bo chciałam uczyć inaczej niż wszędzie. Czuję się tu jak w drugim domu, mam poczucie przynależności do kapitalnej grupy ludzi.
- Papuga daje mi możliwość rozwoju. Uwielbiam uczyć się nowych rzeczy i odkrywać rzeczy na nowo razem z dziećmi.
- “Whenever you are asked if you can do a job, tell’em, ‘Certainly I can!’ Then get busy and find out how to do it.” ― ta myśl Theodore’a Roosevelta jest mi bliska. Dlatego projektuję materiały wykorzystywane przez lektorów Papugi – do pobrania z www.patyczanka.pl.

Ola Dmowska
Gdyby miała być postacią z bajki, byłaby Kermitem, który w wolnym czasie szaleje na zumbie, kibicuje skoczkom narciarskim, uczy się kolejnych języków, podróżuje i… przygotowuje masę kolorowych materiałów do gier i zabaw na zajęcia językowe.
- Metoda Papugi jest mi bliska, bo sprawia, że uczniowie chcą, a nie muszą, a dzięki temu wykorzystujemy lekcje na 100%.
- W Papudze czuję się pełna pozytywnej energii i inspiracji, a od dzieci uczę się spontaniczności, cierpliwości i kreatywności.
- W trakcie zajęć spalam mnóstwo kalorii, tańcząc do ulubionej piosenki „Baby shark”, a największą frajdę sprawia mi entuzjazm dzieci i projekty plastyczne.

Agata Prochowska
Radosna i kolorowa bałkanistka z wykształcenia, która w wolnym czasie podróżuje i pochłania książki, słuchając ulubionej piosenki Nicka Cave’a „O’Children”. Na zajęciach daje z siebie wszystko – tańczy i skacze z najmłodszymi Papugowiczami, którzy już od wejścia biegną, żeby się z nią przywitać!
- Papuga daje mi dużo pozytywnej energii! Zwłaszcza, gdy podczas zajęć, widzę zaciekawione twarze moich uczniów.
- Nauczanie jest dla mnie pasją. Od dzieci uczę się cierpliwości, a śmiech jest dla mnie stałym elementem dnia.
- Gdybym miała być postacią z bajki, byłabym Troskliwym Misiem, który emanuje kolorami tęczy.

Renata Chęcińska
Od wielu lat pracuje z dziećmi. To wulkan energii, w Papudze prowadzi najbardziej szalone zajęcia i imprezy.
- W Papudze pracuję “od zawsze”, moich nastoletnich uczniów pamiętam jako 3-letnie maluszki.
- Przygotowuję dzieci i młodzież do egzaminów Cambridge YLE, FCE i wszelkich innych.
- Na studiach podyplomowych na Collegium Da Vinci zarażam moją pasją do angielskiego przyszłe nauczycielki tego języka.
- Jestem zakochana w Irlandii, każdą wolną chwilę spędzam za granicą.

Joasia Osman
Zajęcia Joasi są rozśpiewane, pełne dobrej energii i nikt się na nich nie nudzi. Dzieci uczą ją innego spojrzenia na świat, w którym każdy jest traktowany tak, jak sam chciałby być traktowany.
- Jestem w Papudze, bo czuję, iż jest to miejsce, w którym stawia się na relacje, dobrą atmosferę i rozwój.
- Mój ulubiony cytat to “Śpieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą (…)” Jana Twardowskiego.
- Podczas zajęć największą frajdę sprawia mi zabawa z dziećmi i ciekawa dyskusja ze starszymi uczniami.
- Na zajęciach i w życiu stosuję zasadę, że śmiech jest krzywą, która wszystko prostuje.

Natalia Misiorna
Jej ulubiona złota myśl to “Enjoy the little things i See the good”. Od dzieci uczy się cierpliwości i pokory.
- Metoda Papugi jest mi biska, bo traktuje poważnie i z szacunkiem zarówno dzieci jak i lektorów.
- Uważam, że śmiech jest czymś, co zbliża ludzi i ułatwia zmierzanie się z codziennością.
- W relacjach z innymi ważne są dla mnie otwarta komunikacja, szacunek, zaufanie, życzliwość.
- Po pracy czytam książki, uczę się języków, tworzę… ręcznie robione rzeczy, kartki, zakładki, notesy, tacki.

Kasia Wardzińska
Dla Kasi każda muzyka jest dobra, jeśli jest to punk rock. Jest molem książkowym i serialoholiczką, ale jej najbardziej ukochanym bohaterem pozostaje Kłapouchy.
- W Papudze jest jak w domu, przytulnie i wesoło.
- Wierzę w skuteczność metody Papugi, bo zgadzam się, że nauka powinna być frajdą.
- Najbardziej cieszy mnie zaangażowanie młodzieży w przebieg zajęć.
- Kiedy mam trochę wolnego czasu, wychodzę na spacery z moją Chucky.

Milena Sokołanko
W Papudze czuje się szczęśliwa i pełna energii, którą zaraża się od uczniów. Gdyby mogła być postacią z bajki, byłaby Piortusiem Panem.
- Pojawiłam się w Papudze, bo szukałam pracy, do której będę chodzić z radością.
- Śmiech jest dla mnnie źródłem energii i uważam, że najlepszy sposób na naukę to właśnie przez zabawę.
- Kiedy mam chwilę wolnego czasu podróżuję, czytam książki, oglądam filmy i jeżdżę na rolkach.

Gosia Galusik
Uważa, że komunikacja jest bardzo ważna w nauce języka. W metodzie Papugi ceni oryginalność i kreatywność.
- Jestem w Papudze, bo zapragnęłam zostać częścią papugowej rodziny. Poza tym zainteresowała mnie oryginalna metoda nauczania.
- Dzieci uczą mnie każdego dnia cierpliwości oraz tego, aby cieszyć się z małych rzeczy i sukcesów. Ich radosne uśmiechy po zajęciach sprawiają, że angażuję się w znajdowanie kreatywnych pomysłów na naukę.
- Papuga daje mi możliwość samodoskonalenia się oraz nawiązywania nowych kontaktów.

Marlena Zdunek
Podróżniczka i uczestniczka festiwali wszelakich: muzycznych, filmowych, książkowych, artystycznych…, dla której śmiech jest najlepszym lekarstwem na świecie (zaraz po lodach czekoladowych).
- Dla mnie Papuga to miejsce, w którym mogę wykorzystać moją wiedzę i umiejętności, jednocześnie czerpiąc mnóstwo energii od dzieci.
- Najfajniejsze jest odpowiadanie na pytania dzieci, które zafascynowane jakimś zagadnieniem zadają jeszcze jedno pytanie i jeszcze jedno pytanie, i jeszcze jedno, i tak bez końca.
- Kiedy mam trochę czasu, czytam, czytam i czytam (książki, komiksy, czasopisma, artykuły) i zwiedzam świat.

Joanna Trawczyńska-Rocha
Asia spędziła pół życia w podróży po Ameryce Południowej, w której jest zakochana od zawsze. Wraz z mężem Juanem Carlosem zaraża naszych uczniów miłością do języka i kultury hiszpańskiej.
- Jestem psychologiem i bycie autentyczną jest dla mnie niezwykle istotne w relacjach z ludźmi. Dlatego cenię sobie metodę Papugi, bo daje dużo przestrzeni dla potrzeb ucznia.
- Język hiszpański jest dla mnie codziennością, posługuję się nim każdego dnia w domu.
- Chętnie wracam do Boliwii, ojczyzny mojego męża, skąd przywożę inspiracje kulturowe, językowe i kulinarne.
- Lubię uczyć i być w bliskim kontakcie, a największą nagrodą jest dla mnie uśmiech dziecka po udanych zajęciach.

Marta Szlandrowicz
W wolnym czasie zgłębia tajemnice astrofizyki i gra w siatkówkę. Jej ostatnia pasja: samoobrona dla kobiet.
- Pojawiłam się w Papudze, bo ujęła mnie atmosfera tego miejsca. Tutaj metoda nauczania oparta jest na komunikacji, a nie na zadaniach w podręczniku.
- Jestem anglistką z wykształcenia, a język obcy jest dla mnie otwarciem granic i nowym spojrzeniem na rzeczywistość.
- W relacjach z innymi ważne jest dla niej wzajemne zrozumienie, dlatego doceniam Papugę, bo tu komunikacja jest oparta na relacjach.
Anioły Papugi – bez nich ani rusz!

Karolina Statnik-Reich
Karolina trafiła do Papugi jako mama dwóch Papugowiczek. Od prawie dwóch lat współtworzy to miejsce, kryjąc stalowe nerwy za urzekającym uśmiechem.
- W stosunku do innych ważne jest dla mnie, żeby być akceptowaną taką, jaka jestem naprawdę i akceptować w ten sam sposób innych. Bezcenna jest świadomość, że nawet gdy nie jesteśmy idealni i czasem robimy coś nie tak, możemy liczyć na pomoc innej osoby.
- W wolnych chwilach uwielbiam spędzać czas z Rodziną, biegam, gotuję i piekę.
- Wiem, że wszyscy tworzymy Papugę wspólnie: dzieci, rodzice, lektorki i anioły. Czuję się tutaj jak w domu.

Joasia Niedzielska
Asia jest związana z Papugą od lat – najpierw jako mama Papugowiczów, a teraz jako Anioł Papugi w nowej lokalizacji na os. Sobieskiego. Wraz z nią zawsze wchodzą uśmiech i dużo konkretnych rozwiązań.
- Śmiech jest dla mnie jak świeże powietrze.
- Papuga daje mi możliwość poznania wielu ciekawych osób – tu nigdy nie jest nudno.
- Podczas zajęć największą frajdę sprawiają mi uśmiech dzieci i miła rozmowa z rodzicami.
- Dzieci uczą mnie spontaniczności, uwielbiam wyruszać w ciekawe wyprawy.

Karolina Szafrańska-Bąk
Uzależniona od kawy marzycielka. Miłośniczka whippetów, obserwatorka świata, przekraczająca granice tego co wypada. W Papudze czuje się jak w wesołym miasteczku.
- Kieruję się w życiu zasadą, że każdy z nas jest ważnym elementem układanki jakim jest świat. Na każdym etapie życia uczymy się od siebie nawzajem. Tylko holistyczne podejście otwiera nam drzwi, za którymi można odkryć prawdziwe piękno świata.
- W wolnym czasie czytam i trenuje psy do zawodów, udowadniam sobie, że nie ma rzeczy niemożliwych.
- Szacunek, akceptacja i szczerość są dla mnie kluczowe w relacjach z innymi. Z tego powodu – a także dlatego, że lubię wyzwania – pojawiłam się w Papudze.

NASZA METODA BAZUJE NA DOŚWIADCZENIU

KOMUNIKACJA TO NASZ PRIORYTET

UCZYMY PRAKTYCZNEGO JĘZYKA

MAMY ODLOTOWĄ KADRĘ

STAWIAMY NA EDUKACJĘ PRZEZ RELACJĘ

PAPUGA TO WYBÓR UCZNIÓW