Regulamin zawierania umów i świadczenia usług na odległość

Regulamin zawierania umów na odległość i świadczenia usług
przez SJ PAPUGA

  1. Regulamin określa zasady zawierania umów na odległości oraz warunki świadczenia usług i stanowi sposób realizacji obowiązków usługodawcy wynikających z przepisów o prawach konsumenta oraz o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Postanowienia Regulaminu dotyczące konsumentów stosuje się również do każdej osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, która zawiera umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, jeżeli umowa taka nie ma dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

  2. Usługodawcą jest SJ Papuga z siedzibą w Poznaniu wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy.

    1. Korzystającym z usług jest słuchacz, czyli osoba uczestnicząca w Zajęciach w ramach Kursu lub realizująca naukę samodzielną („Słuchacz”).
    2. Stroną umowy na usługi jest Słuchacz lub inna osoba fizyczna lub prawna, w tym przedstawiciel ustawowy małoletniego Słuchacza, która odpowiada za wniesienie opłaty za Usługi („Usługobiorca” lub „Płatnik”).

  3. Przedmiotem usług jest nauczanie języka angielskiego ,niemieckiego, hiszpańskiego („Usługi”) przez SJ Papuga w formie zajęć indywidualnych lub grupowych realizowanych z wykorzystaniem Internetu, z lektorem dostępnym w czasie rzeczywistym, z możliwością dwustronnej komunikacji („Zajęcia”), w okresie obowiązywania wynikającym z umowy, zwanym dalej „Kursem”.

    1. W celu zawarcia umowy na świadczenie Usług, można skontaktować się z SJ Papuga
      1. za pośrednictwem formularza udostępnionego na stronie internetowej SJ Papuga www.papuga.edu.pl lub
      2. telefonicznie podając dane niezbędne do zawarcia Umowy poprzez złożenie zamówienia.
    2. Potencjalny Usługobiorca składa zamówienie zgodnie ze wskazówkami przedstawiciela SJ Papuga lub instrukcjami zawartymi na stronie internetowej SJ Papuga.
    3. Zamówienie powinno zawierać dane niezbędne do zawarcia i wykonywania Umowy tj.: imię, nazwisko Usługobiorcy i Słuchacza, numer PESEL, adres zamieszkania, adres email, numer telefonu („Zamówienie”).
    4. SJ Papuga potwierdza otrzymanie Zamówienia oraz dokonuje weryfikacji wskazanych danych.
    5. W przypadku, gdy przedstawione przez potencjalnego Usługobiorcę dane zawierają błędy lub wymagają uzupełnienia, SJ Papuga wzywa do uzupełnienia danych i dokonuje ponownej weryfikacji Zamówienia uzupełnionego o te dane.
    6. Brak uzupełnienia danych niezbędnych do zawarcia Umowy, pomimo wezwania do ich uzupełnienia skutkuje anulowaniem Zamówienia, tj. brakiem możliwości zawarcia Umowy.
    7. Po dokonaniu pozytywnej weryfikacji danych SJ Papuga przekazuje dane niezbędne do dokonania płatności.
    8. SJ Papuga przekazuje Usługobiorcy potwierdzenie zawarcia Umowy na odległość na trwałym nośniku w postaci treści Umowy w formacie pdf. wysłanym na wskazany adres poczty elektronicznej (email).
    9. Po otrzymaniu na wskazany przez siebie adres email treści Umowy w formacie.pdf. Usługobiorca potwierdza fakt zawarcia Umowy z obowiązkiem zapłaty poprzez odesłanie do SJ Papuga zwrotnej informacji email zawierającej oświadczenie Usługobiorcy o zawarciu Umowy.
    10. Po otrzymaniu oświadczenia o zawarciu Umowy SJ Papug przekazuje Usługobiorcy niezbędne informacje umożliwiające realizację Umowy w szczególności dane dostępowe do konta i inne informacje pozwalające na skorzystanie z określonej w Umowie Licencji.

    1. Licencja upoważnia wyłącznie Słuchacza do korzystania z danej platformy i materiałów w celu realizacji Zajęć, w ramach Kursu lub do realizacji nauki samodzielnej – zgodnie z wybranym rodzajem usług, w okresie obowiązywania umowy na Usługi.
    2. Licencja ma charakter niewyłączny i jest nieograniczona terytorialnie.
    3. Licencja udzielona jest wyłącznie na rzecz Słuchacza i nie może być ani w części ani w całości przeniesiona na inną osobę.
    4. Licencja nie obejmuje prawa do udzielania dalszych licencji ani udostępniania licencjonowanej platformy i materiałów jakiejkolwiek innej osobie, bez względu na tytuł prawny takiego udostępniania.
    5. Licencja udzielana jest wyłącznie do celów niekomercyjnych, obejmujących jedynie własne cele Słuchacza. W ramach Umowy do użytku niekomercyjnego, żadna platforma internetowa i udostępniane za ich pośrednictwem treści cyfrowe nie mogą być wykorzystywane ani w całości, ani w części do prowadzenia działalności gospodarczej, zawodowej lub innej działalności zarobkowej.
    6. Ani Słuchacz, ani Usługobiorca nie są upoważnieni do kopiowania jakichkolwiek udostępnionych któremukolwiek z nich materiałów edukacyjnych.

    1. Słuchacz korzysta z Usług z zastosowaniem posiadanego przez siebie sprzętu i oprogramowania a SJ Papuga nie jest zobowiązany do udostępnienia Słuchaczowi sprzętu ani oprogramowania umożliwiającego korzystanie z Usług. SJ Papuga jest zobowiązana do umożliwienia Słuchaczowi dostępu do platform objętych
    2. SJ Papuga informuje, że w celu korzystania z Usług, konieczne jest korzystanie z urządzenia z dostępem do sieci internetu oraz z aplikacji ClickMeeting.
    3. System pozwalający na uczestnictwo w lekcjach z lektorem nie wymaga co do zasady zainstalowania dodatkowych komponentów, tym niemniej może okazać się to niezbędne w przypadku zaistnienia problemów uniemożliwiających uczestniczenie w lekcjach z lektorem – w takim przypadku, system poinformuje o konieczności zainstalowania przez Słuchacza określonych kodeków audio/video.
    4. Niezbędne oprogramowanie do działania systemu i do uczestnictwa w lekcjach z lektorem jest automatycznie pobierane i instalowane ze strony internetowej www. wskazanej przez SJ Papuga po pierwszym zalogowaniu się przez Słuchacza.
    5. Słuchacz powinien dysponować pełnymi uprawnieniami do instalacji oprogramowania na posiadanym przez siebie sprzęcie. W sieci chronionej firewallem, Słuchacz powinien uzyskać od administratora sieci lokalnej nieograniczony dostęp do niektórych serwerów internetowych; Słuchacz powinien mieć możliwość instalowania w przeglądarce internetowej dodatkowych wtyczek;
    6. Z uwagi na szybkość transmisji internetowej zaleca się zamknięcie podczas trwania lekcji z lektorem innych programów korzystających z połączenia internetowego.
    7. W przypadku wątpliwości i problemów związanych z realizacją lekcji z lektorem Słuchacz może zwracać się do Opiekuna lub na Formularz kontaktowy ,który znajduje się na platformie internetowej SJ Papuga
    8. Korzystanie z Usługi nie wiąże się z jakimikolwiek szczególnymi zagrożeniami innymi niż standardowe zagrożenia związane z korzystaniem sieci Internet. SJ Papuga nie wprowadza do systemu teleinformatycznego Słuchacza żadnych innych danych poza oprogramowaniem licencjonowanym oraz plikami cookies pozwalającymi na zachowanie sesji oraz ułatwienie w logowaniu do konta.
    9. SJ Papuga nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne związane z występującym po stronie Słuchacza brakiem sprzętu, oprogramowania i łącza internetowego umożliwiającego korzystanie z platformy ClickMeetng.
    10. Usługobiorca i Słuchacz zobowiązują się do niewprowadzania jakichkolwiek nielegalnych lub nieobyczajnych treści do systemów, które są wykorzystywane w celu świadczenia Usług.

    1. Płatnik zobowiązuje się do uiszczenia płatności przewidzianej umową jednorazowo w dniu zawarcia Umowy z wykorzystaniem platformy do płatności elektronicznych np. Blik, kartą płatniczą albo przelewem na rachunek bankowy SJ Papuga
    2. W przypadku dokonywania płatności za pomocą karty płatniczej, za zrealizowane płatności uznawane będą jedynie płatności faktycznie przelane przez bank na rachunek bankowy SJ papuga.
    3. Brak terminowej i pełnej płatności uprawnia SJ Papuga do wstrzymania świadczenia Usług do chwili dokonania zapłaty, przy czym takie wstrzymanie nie ma wypływu na okres, na jaki została zawarta Umowa.

    1. Potencjalny Usługobiorca lub Usługobiorca może zgłaszać zapytania lub reklamacje dotyczące Zamówienia oraz jego realizacji, a także kontaktować się z SJ Papuga w sprawach dotyczących jego obsługi za pośrednictwem formularza dostępnego na www.papuga.edu.pl
    2. Reklamacja powinna zawierać co najmniej: imię i nazwisko składającego reklamację, jego adres, oraz opis zgłaszanych zastrzeżeń.
    3. W przypadku stwierdzenia przez SJ Papuga konieczności uzupełniania reklamacji, SJ Papuga skontaktuje się ze składającym reklamację na wskazany adres poczty elektronicznej lub na wskazany numer telefonu.
    4. Reklamacje będą rozpatrywane niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania przez SJ Papuga.
    5. Odpowiedź na reklamację SJ papuga przekazuje na papierze lub innym trwałym nośniku.
    6. Potencjalnemu Usługobiorcy oraz Usługobiorcy będącymi konsumentami przysługuje prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie wniosku do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego w Poznaniu, al. Marcinkowskiego 3, 61-745 Poznań, zgodnie z Regulaminem Organizacji i Działania Stałych Sądów Polubownych przy Wojewódzkich Inspektorach Inspekcji Handlowej, stanowiącego załącznik do rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 6.07.2017 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej.

  4. SJ Papuga ponosi odpowiedzialność za zgodność Usług z Zamówieniem i Umową.

    SJ Papuga nie ponosi odpowiedzialności za indywidualne zaangażowanie Słuchacza w realizację Zajęć i Kursu. SJ Papuga nie ponosi odpowiedzialności za brak obecności lub spóźnienia Słuchacza na Zajęcia lub niewykorzystanie przez Słuchacza przysługujących mu uprawnień w czasie obowiązywania Umowy.

    1. O ile Umowa nie stanowi inaczej Usługobiorcy przysługuje prawo do wypowiedzenia Umowy z zachowaniem jednomiesięcznego terminu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego. Wskazany okres wypowiedzenia obowiązuje także w przypadku rozwiązania Umowy z ważnych powodów.
    2. W przypadku wypowiedzenia Umowy Usługobiorca, po upływie okresu wypowiedzenia, traci prawo do korzystania z usług.
    3. Po wypowiedzeniu Umowy przez Usługobiorcę, Strony dokonają wzajemnych rozliczeń z uwzględnieniem niewykorzystanych lekcji indywidualnych z lektorem oraz zachowaniem praw wynikających z Licencji. Kwota płatności na rzecz Usługobiorcy zostanie określona z uwzględnieniem proporcji wykorzystanych Zajęć, ale nie będzie niższa niż opłata administracyjna określona w Umowie.

  5. SJ Papuga może zmienić niniejszy Regulamin, przy czym zmiana taka jest skuteczna wobec Usługobiorcy, który wcześniej zawarł Umowę z SJ Papuga wyłącznie w przypadku, w którym taka zmiana jest korzystna dla takiego Usługobiorcy, taka zmiana wynika z konieczności dostosowania do obowiązujących przepisów prawa lub Usługobiorca wyraził zgodę na taką zmianę.