Nasza metodyka

Jak uczymy?

W Papudze wiemy jak ważne jest rozbudzenie w dzieciach zamiłowanie do nauki języków obcych. Naszym celem jest aktywne i swobodne porozumiewanie się w języku angielskim i hiszpańskim.

Jak uczymy?

  1. pomysłowo, dynamicznie i przede wszystkim z pasją.
  2. poprzez gry edukacyjne i zabawy ruchowe, muzyczne i plastyczne.
  3. śpiewamy, tańczymy, rymujemy, gotujemy, słuchamy bajek i opowiadań.
  4. uruchamiamy zmysły: dotyk, węch a nawet smak.
  5. aby dzieci rozumiały słownictwo nauczyciel używa obrazków, mimiki, tonu głosu i gestykulacji.
  6. uczymy wykonując prace manualne - nauka poprzez działanie (farby, masa solna, plastelina, glina, krepa).
  7. bawimy się kolorowymi obrazkami, planszami, układamy puzzle, budujemy z klocków.
  8. bawimy się w teatr, rozbudzamy wyobraźnię. Dzieci oglądają przedstawienia kukiełkowe, przebierają się w stroje, odgrywają scenki.
  9. starsze dzieci uczymy pisać – pisząc, czytać – czytając, mówić – mówiąc.
  10. wiedza przychodzi naturalnie i bezstresowo!

_0009_nasza_metoda_jak_uczymy.jpg

Jakie metody stosujemy w pracy z dziećmi?

Metoda komunikacyjna

  1. kształcimy wszechstronną sprawność językową.
  2. dla nas język to narzędzie komunikacji: dawania i otrzymywania informacji.
  3. nauczany materiał językowy ma odniesienie do konkretnych sytuacji dnia codziennego.
  4. Używamy autentycznych materiałów do słuchania i czytania (gazety, ulotki, programy telewizyjne).
  5. ćwiczenia wykonujemy tak, aby uwzględniać wiek, potrzeby i zainteresowania dzieci.
  6. czytamy są dialogi z podziałem na role, odgrywamy scenki, jak w prawdziwej komunikacji.
  7. Pokazujemy dzieciom, że język służy załatwieniu konkretnych spraw w otaczającym świecie.

Metoda naturalna

  1. zakłada wyeliminowanie stresu i lęku przed popełnianiem błędów.
  2. uczeń zaczyna od przyglądania się mimice, gestom rozmówcy, mówi dopiero gdy jest gotowy.
  3. najważniejsze jest rozumienie ze słuchu.
  4. w nauczaniu wykorzystuje się wrodzone umiejętności każdego dziecka i wiedzę o jego możliwościach. Dzieci nauczyły się języka ojczystego poprzez wykonywanie tej czynności, a więc także nauczą się czytać – czytając i pisać – pisząc.

TPR - Metoda reagowania całym ciałem.

  1. celem metody TPR jest uczynienie procesu uczenia bardziej przyjemnym, a mniej stresującym.
  2. bazuje na sposobie w jaki dzieci przyswajają język ojczysty. Na początku dziecko wchłania język, nie będąc jeszcze w stanie mówić. Dopiero w późniejszej fazie dziecko jest w stanie spontanicznie reprodukować język/mowę.
  3. dzieci uczą się słuchając wydawanych w w języku angielskim poleceń, obserwują ich realizację, a następnie reagują na te polecenia poprzez wykonanie odpowiedniej czynności ruchowej.
  4. uczeń naśladuje całym ciałem co mówi nauczyciel, po tym etapie zaczyna mówić. Najpierw uczeń ma zrozumieć język, potem może się nim posługiwać.
 

ZAMÓW ROZMOWĘ TELEFONICZNĄ.
Skontaktujemy się z Tobą telefonicznie i rozwiejemy wszelkie niejasności.

WYŚLIJ ZAPYTANIE
Wypełnij formularz i wyślij do nas zapytanie
Wypełnij formularz »